mandag den 25. oktober 2010

Roed Groen Wisdom

Hvis du er en ivrig gør det yourselfer du måske husker Rød Grøn Show. Det havde en masse griner blandet med nogle ting jeg ikke få, og formentlig masser af ting, som ingen får, men Red Green er en ikonisk Handyman. Ned til skæg og snu humor.

Jeg tænkte et par citater fra det gamle show kan tilføre lidt humor ind i vores tidsfordriv at arbejde på gamle huse. en lille craic for grok ~ mig.
Ok, nok ingen får det!

De vigtigste citat nogensinde fra Red Green:
Husk, mænd, hvis kvinderne ikke finde dig smuk, bør de i det mindste finde dig handy.
Alt det kræver er lidt fantasi, nogle mekaniske evne, og naboer, som hensyn til deres egen virksomhed.

Den handyman's hemmelige våben - gaffatape.

Være generøse med gaffatape, du kender, skåne gaffatape, ødelægge jobbet.

Rød Grøn: [forbereder sig på at gå videre med en handyman projekt] Sound genial? Lyd utroligt? Lyd umuligt? Hvem bekymrer sig? Jeg er ikke lytter.

Når det bliver hårdt, skifte til el-værktøj.

Efterhånden som du bliver ældre, indser du, kan du ikke altid få, hvad du vil, men hvis du prøver nogle gange, kan du få endnu en finansiel tilbageslag.

Én mands junk er en anden mands antik og hvis nogen tænker rust og støv bliver skrald til kontanter, hvem er jeg at argumentere? Disse mennesker er en meget smartere, end vi er.

Du ved, i modsætning til populær folklore, vil flagermus ikke suge blod ud af kroppen. Det er din chef 'job.