tirsdag den 5. oktober 2010

Cinclare Plantation Sugar Mill


Cinclare Plantation Sugar Mill blev bygget i 1897 og var aktiv indtil omkring fem år siden, da det blev den sidste sukkermøllen i West Baton Rouge til at lukke ned. (Flere historiske oplysninger her.)

Jeg først forsøgte at udforske denne side i april 2008, men en sikkerhedsvagt dukkede op, og jeg helt bogstaveligt løb væk. To år senere, at samme sikkerhedsvagt førte Kara og jeg rundt på en rundtur i hele lokaler. Jeg indsendt omkring det første besøg alligevel dengang, fordi det gjorde jeg pleje? Bloggen var temmelig Loosey-goosey i de tidlige dage.

Ser man på de gamle fotos, jeg kan se jeg ikke var alt for optaget af spørgsmål som foring min fag i søgeren og tage billeder indefra biler med genskin synlig på vinduet. Hvad jeg ikke ved om fotografering i dag stadig kunne udfylde den enorme oplagring af sukker enhed du vil snart se, men jeg er tilfreds med min progression på mange måder. Jeg har lært at tage min tid og være mere forsigtig, men selv de to timer brugt på dette besøg var for hastet (på grund af dette, jeg beklager, at mange billeder jeg tog var ubrugelige), og det føltes som det var kun en spejder mission .

Til min overraskelse, farverne og lyset inde i møllen var fantastisk - en fotografs drøm. Jeg håber, at jeg gjorde retfærdighed til de industrielle skønhed af dette site.



De store gamle gear er ikke bare en jackpot til dekoration en steampunk hems. De bliver solgt, møllen er ved at blive delt ud. Nogle af delene i der er yderst værdifulde, såsom dele af messing rør vurderet til 80 grand. Derfor 24-timers sikkerhed. På billedet nedenfor er nogle redskaber venter på at blive kørte ud til deres nye anvendelser.

Da vi overset dette enorme åbent område (nedenfor), virkede det som en perfekt ramme for en kamp scene i nogle eksplosion film jeg aldrig ville se.


Mindst én film er allerede blevet skudt her. Sikkerhedsvagten fortalte os, at det blev kaldt Mutant og kørte på SyFy kanal (havde noget at gøre med zombier, der var forårsaget af sukker ...?) selvom jeg ikke kunne finde omtale af det online. Lyder forfærdeligt! Nu, hvor jeg ville se.

Nedenfor en agitation element i et kar.


Denne tin tagdækning faldt i løbet af Katrina (vores guide sad på sit kontor i møllen dengang), og er siden blevet udskiftet.





Jeg kunne ikke komme over hvor stor Lyset var til at skyde i dette afsnit.

Udsigten den side af møllen, ser North.

Se, at open-air tag del vedrørte forlængelse ud til det yderste venstre (over)? Vores guide førte os ud på en catwalk langs et transportbånd til enden af det. Snarere, som det letteste jeg var nomineret til at lede vejen, da han ikke vidste om det ville holde os alle. Skræmmende. Her er vi slå en forhastet tilbagetog.

Tilbage i, øh, sikker indeni, det bliktag havde sin egen lineære galakse som lyset kom ind gennem huller.

Nedenfor er udsigten fra en brandtrappe på den anden side af møllen, med melasse tanke i midten jorden, et transportbånd til sukkerrør bag dem, og sukkerrør felter ud i det fjerne.




Her er den tid uret i arbejdernes pause område, som stadig havde symptomer (7 dage siden en arbejdsplads Skade!), Priser, og muggent sikkerhed manualer hænger på væggene (ak, mine billeder af dem blev ikke).


Antikke landbrugsudstyr stille rust i en ny back afsnit af møllen.


Vores sidste stop inde i møllen var denne lagerenhed til sukker, som stadig ser brug.

Det kan have været længere end en fodboldbane, selvom jeg ikke er den bedste dommer over sådanne ting. Hvis vi havde været der blot to uger tidligere, vagten fortalte os, ville vi har set det fulde næsten til apex med sukker. Nu var der bare en rest afstøvning at knuse under vore fødder. Vi skrabede lidt sukker fra væggen for at prøve. Det smagte som lys brun sukker.

Det er alt for nu - jeg ved ikke hvor mange billeder jeg kan putte i et indlæg, før det eksploderer. Del 2, med det ydre og tilbygninger, kommer meget snart.

Tak igen til mine kolleger Brooklyn-til-Baton Rouge transplantationen og kammerat Katie til at tilslutte dette besøg.