torsdag den 15. juli 2010

TTAB mener \ "Catelli \" for Pasta Sauce til forveksling ligner \ "LOCATELLI \" for Ost

I en \ "noget nær \", men ikke desto mindre kedelig sag, gav bestyrelsen gavn for tvivl til Registranten at opretholde en afdeling 2 (d) indsigelse mod registreringen af varemærket Catelli for \ "pasta saucer, \" finde det sandsynligt, at skabe forvirring med det registrerede varemærke LOCATELLI for \ "ost. \" Gennaro Auricchio SpA mod Trademark Management Company, indsigelse nr. 91161200 (22. januar 2010) [ikke precedential].


Med hensyn til varemærker, fandt bestyrelsen dem \ "mere ens end forskellige. \" Selv om der er let mærkbare forskelle mellem varemærkerne [Kan du identificere dem? - Red.], \ "I det omfang de kan meget vel ses som italienske efternavne, [de] vil forlade potentielle forbrugere med lignende konnotationer. \"

Selvfølgelig skal de varer, ikke være identiske eller endog konkurrencedygtige for at støtte en konstatering af sandsynlighed forvirring. Opposer indført en række tredjeparts registreringer, som omfatter både ost og pasta sauce, og det pegede på forskellige hjemmesider, hvor ost og pasta saucer synes - og selv pasta sauce med ost!

Opposer viste også, at \ "kopper sin hårde, revet ost ofte sælges i supermarkeder på enkeltstående displays, eller» afskibere «placeret i producere del, i forretninger gangarealer med tørre pasta og pasta saucer, og / eller i deli området. \ "

Og så bestyrelsen fandt de varer, der sættes i relation til § 2 (d) formål.

Fordi hverken registrering eller imod ansøgningen omfatter alle begrænsninger med hensyn til salgskanaler, må det antages, at de varer, rejser i de normale kanaler hertil, hvilke kanaler ville klart overlapper hinanden. Tilsvarende Registrantens \ "ost \" må antages at omfatte billige varer købt \ "uden megen pleje. \" [Dvs. jeg er ligeglad, hvilken type ost du har fået, bare give mig nogle ost, vil du?]

Opposer derefter hit Ansøger med styrken af sit varemærke. Den lange og succesrige historie (siden 1984) af den amerikanske salg af LOCATELLI mærke ost (tre million pounds (efter vægt) i 2007), er overbevist om bestyrelsen, at LOCATELLI har opnået \ "en bemærkelsesværdig grad af anseelse på området, og denne faktor vejer i opposer's favør. \ "


Ansøger påpegede, at Opposer havde indvilget i at begrænse sin brug af LOCATELLI mærke til pecorino-ost og havde ydet Nestle en licens til at bruge varemærket for andre oste. Men Nestle \ "ikke længere fastholder nogen rettigheder i denne mærke, \" og så bestyrelsen fandt denne situation adskiller sig fra dem, hvor \ "multiple tredjemand ved brug af lignende mærker kan have indvirkning svækkelse eller boksning-in en potentiel sagsøger. \ "I har kort sagt Opposer \" en temmelig stor mulighed for at undtage tredjeparter mod brug og registrering af LOCATELLI varemærke for ost og beslægtede fødevarer. \ "

Og så bestyrelsen vedvarende oppositionen.

TTABlog kommentar: Det er en tæt opkald, men jeg tror jeg er enig med bestyrelsen.

Tekst copyright John L. Welch 2010.